Op weg naar De ZON....

Maart deel 2
Woensdag 15 maart

Als we al dachten dat we een woelige overtocht hadden gehad dan was de nacht nog erger.
Het waren echte rukwinden met veel regen. We staan vroeg op en trekken naar Centieira in Portugal waar Manfred en Jana op ons wachten. Het rijden gaat vlot en zelfs rond Sevilla is het redelijk kalm. We zijn rond 13 uur in Centieira waar we heel hartelijk worden ontvangen. 's Avonds doen we mee aan de soepavond

Donderdag 16 Maart

We vertrekken 's morgens samen met Manfred en Jana naar Pomarao. Eerst even shoppen en dan door de gietende regen verder. Bij aankomst in Pomarao is het grijs maar droog.

Vrijdag 17 en zaterdag 18 maart

Het weer is prachtig en we genieten er van. We gaan lekker eten bij Maria en verder genieten we van de zon
Zondag 19 maart

Om 8 uur verlaten we Pomarao en rijden naar Comporta,
een klein gezellig dorpje De weg is fantastisch en het gaat vlot.
We doen een terrasje en Manfred zorgt voor een lekker etentje, wat een leuke dag

Maandag 20 maart

We zijn om 8uur al op pad richting veerboot. We steken over naar Setubal en vandaar gaat de trip naar Odrinhas. Het gaat vlot en de drukte rond Lissabon valt mee. Tegen 12u30 zijn we op onze plaats. De auto wordt afgeladen en we doen een tochtje naar Cascais. We eten bij een Indier en maken een wandeling door de stad Een goed gevulde maar leuke dag.

Dinsdag 21 maart

We staan op met grauw weer. We bekijken de weersvoorspelling en die geeft niet veel goeds. Deze middag zou het nog even open trekken maar dan wordt het de eerste tien dagen echt slecht. We maken tegen de middag een wandeling door Sintra en kunnen nog net een terrasje pikken.Terug in de camper gaan we samen zitten met de kaart. We besluiten om morgen naar Badajoz te rijden en van daar naar La Alberca

Woensdag 22 maart

Om 9 uur rijden we de poort uit richting Badajoz. Als ik naar de poort loop om ze te sluiten begint het te regenen en dat voor enkele uren. Rond Lissabon is het zoals gewoonlijk druk en we staan dan natuurlijk ook een half uur in de file. Verder verloopt de rit heel vlot. We nemen de laatste twee plaatsen op de camperplaats. Het is nog steeds niet droog dus dan maar een taxi genomen naar een shopping om daar een hapje te eten. Het is echt geen weer om de stad te bezoeken volgende keer beter
Donderdag 23 maart

Het is weer vroeg starten en we gaan naar La Alberca. De baan is goed maar het weer wil niet mee. De laatste 50 km moeten we over een bergpasje leuk om te doen en heel mooi. Minder grappig we hebben regen en hagel gehad nu krijgen we sneeuw wat wil een mens nog meer.ZON! Wanneer we in La Alberca aankomen is het echt koud. We maken een wandeling door het dorp en we hebben het idee om op een kerstmarkt te zijn. We eten iets in het dorp en brengen de rest van de dag binnen door met voor de eerste keer de verwarming op. Morgen rijden wij terug naar de kust en Manfred en Jana naar huis.

Vrijdag 24 maart

Auto wit van de sneeuw dus inpakken en rijden maar we zien wel hoe ver we komen. We willen terug naar de kust daar is de zon en ons doel is La Marina. Het begin van onze rit zijn echte kleine baantjes in de bergen maar mooi. Dan is het snelweg. We doen 600km en overnachten in Chinchille de Monte Aragon

Zaterdag 25 maart

Na het ontbijt en een goede nachtrust trekken we het laatste stuk verder naar La Marina. Tegen de middag zitten we op onze plaats en het is prachtig weer. Rond 15uur een rare toeter naast de camper en Romain en Rita komen aan en het wordt een gezellig weerzien.

Zondag 26 maart

Vandaag samen met Rita en Romain naar de markt in Gurdamar del Segura. We hebben een fantastische uitstap en met Rita is er altijd wel iets om te lachen dus leuke dach

Maandag 27 maart

Romain en Rita vertrekken vandaag en wij blijven nog genieten van de rust en de zon.

Dinsdag 28 Woensdag 29 Donderdag 30 maart

We trekken verder naar El Campello Het is er druk er staan 6 campers maar we hebben een goede plaats. We doen een uitstapje naar El Campello ik draai enkele machines was en willy neemt de ramen voor zijn rekening. Woensdag neem ik afscheid van het laatste woestijnzand en geef de camper een groot onderhoud. Na de middag komen Romain en Rita aan en 's avonds gaan we samen Chinees eten.

Vrijdag 31 maart

We gaan met z'n vieren op wandel in Benidorm en doen de nodige terrasjes

Vergeet niet om iets leuks te schrijven in ons